danielsquotidiano

2011-05-05
07:36:44

5 Maj
Morgon i stugorna!!

Igår så vart det bröst passet med PB på hantelpress med 40kg * 4reps i sista set, så nästa vecka så smäller dom upp 6reps i första set. Är lite av ett mål som jag haft :) Att ja troligtvis sätter det under diet samt vikt av ca 85kg gör inte saken sämre.

Iaf liten sammanfattning av dieten så länge, gåttt ner 7,5kg på ca 8veckor. Ökat i kg ALLA övningar. Tappat åtskilliga cm över mage/höfter osv. Skafffat mig ett 6pack+sätesmusklerna  är framme (retar alltid någon discobyggare)  samt så har ja ökat i cm över bröstkorg osv..

Men tappat som fan på vadernas storlek, alltid haft ganska stora så. Men nu ser det ut som ett par storkben (Så daniel, välkommen in i värmen hos oss med storkbenen på gymmet) MEN man kan nte få allt, får mosa vader efter dieten sen!

Har även sen 1 1/2 vecka bytt ut gröten på 60g okokad +50gmjölk som ja käkade te frukosten förut  mot 500g kvarg ist. Ungefär samma Kcal mängd på dom, förutom att nu får ja i mig den mängen av större delen protein ist.

Märker ingeting av att ja skulle vara tröttare pga av kolliserna är på lågt intag, ibörjan så var det litegrann med det tror ja ifterhand var psykiskt mest.

Så tips i från mig: MOSA på protein samt tunga vikter på dieten samt skippa kollisar i större Gram mängd, så ska ni se på f*n på gymmet :D (Ej högrepare eller till fail på övningarna)

Idag vart det PW lite tidigare än vanligt runt ca 05:30, men DET var kallt jämt på 0 ute.. HATAR detta!! Men men bara sparka sig i röven o traska ut, men självklart efter 100m så är batterierna slut i min mp3 så det vart en tråkigt PW utan musik :(

Kom iaf hem efter den så hade maria gjort iordning min kvarg i en snygg skål samt en söt lapp till det, SÅNA små saker räcker för mig att ja ska känna mig upskattat.

Är inte värden av presenten, det är tanken bakom presenten  som räknas.. Tänk på det ni som är giriga som blir förbannad att ni inte får det senaste sakerna när ni fyller!! (Jag är upväxt i en familj med EJ gott penga ställt)

Idag kommer iaf min EGNA present te mig själv: 2kg choklad kassein proteinpulver, så ja kan fluffa igen :D :D Samt så får maria en present av mig te träningen, 750g choklad/mint kassein proteinpulver (hon kör oftast bara halva portiner av drinkarna)

Ska även te pappa och bjuda gammal gubben på lite budapestlängd med coca-cola till, då blir han glad jag personligen är inge för födelsedagar så jag är hellre snäll/givmild mot min närhet o bjuder dom ist för o sitta själv som kungen i mitten av ett kalas o bara bjuda in folk för presenterna skull, då köper jag hellre mina egna presenter för mina EGNA pengar :)

Ska bli bättre med o ta kort ifrån passen, men har tränat själv sista gångerna och jag har ingen lust o störa andra folk i deras träningen med att be dom ta kort när jag kör.

Har sett att det finns mycke ungt/nytt folk på gymmet. Vill ni ha hjälp med någon övning eller ser att ja kör någon övning och ni undrar VAD ja kör eller vill lära er den. Så säg bara till, hjälper mer än gärna till :) JAG kan verka dryg o kaxig  på gymmet men det är jag inte är så inne i det jag gör bara hehe.

Lite bilder

Min frukost present 500g KVARG med funlight!! Tack baby :D


Middagen igår 300g nötfärs gjort på ägg och vatten+kryddor (EJ ströbrö) sen in i ugnen
med grönsaker i köttet och som tillbehör (Parprika/morötter/sallad)
Ca Gram per 100g bara köttet utan ägg osv (Stekt o klart)
  • Protein: 22.0 g
  • Fett: 8.3 g
  • Kolhydrater: 0.0 g

Min tjej gjorde PB på strikt bänkpress lyft igår 42,5kg! Såg inte spec tungt ut så 50kg är på G
Så akta er killar, hon har nyss börjat med ren styrketräning :D (Viktklass runt 60kg)

Grattis till mig :D Haha









Kommentarer:
#1: jonas lejonhjärta

grattis på födelsedagen! och du ang presenter. vem fan har fått presenter när man va liten .. asså presenter kan man ge barn. vuxna människor får nog köpa sig egna=)

2011-05-05 @ 08:04:10

Hej! Kul att du skrev!

Jagvar faktiskt inne å kika lite i din blogg här om dagen!

Jo då det går bra för mig nu.

Jag började tänkte på va ja stoppar i mig i kaloriväg istället. Jag räknar inte kalorier för de tycker ja e sjukt tråkigt och ja tror man tröttnar lättare då! Men ja tränar ju mycke, olika pass, nästan varje dag, annars ser ja till att gå ut och gå, simma, lr köra gymet!

Och äter soppor och sallader, ibland även vanlig kost.

Försöker äta oftare i små portioner. Och ja tror min ämnesomsättning har hoppat igång nu, förbränningen fungerar som den ska äntligen!



Jag har ju stått stilla jätte länge men nu har ja ju börjat gå ner så ja har snart gått ner 10kg sen ja vägde mig nyåret då kan man säga.. men de e ju e månaderna som de rullat nedför i bra takt nu!



I helgen va ja t.ex jätte onyttig och var på en fest, åt skit grejer osv.. men efter helgen på tisdagen vägde ja percis som ja gjort innan helgen så kroppen förbränner ändå =D vilket är otroligt =D



Jag undrar vad är kvarg egentligen, hur smakar det? är det som yoghurt aktigt lr är det mer mat lixom?



ha de fint!

2011-05-05 @ 10:09:39
#3: Lisa

Angående om att mosa på med protein: Ja jag tänker fortsätta med mitt intag av Protein och inte bli skraj över den där lallaren på gymmet som sa att jag får bullmage av att äta för mycket protein. Tänker lyssna på kroppen och köra på det som känns bäst för mig.

Din blogg är verkligen verkligen jätte bra, dagens höjdpunkt när man får läsa om träning/kost här inne :)

2011-05-05 @ 10:18:01
#4: daniel

Lisa: Hej, det låter som en bra idé. Man ska alltid lyssna på sin egna kropp, vissa saker kanske funkar skit bra för dig i kost/träning men funkar inte alls för din polare tex!



Tackar för det, skriver princip varje dag :D



Mvh Daniel

2011-05-05 @ 12:52:58
#5: daniel

Lena: Gött att läsa att det går bra! funkar lika bra o tänka på vad man äter o bara röra på sig lite extra :)



Man har olika mål med kost o träningen osv :) Har du satt upp ett mål med viktnegången?



Bra att du varierar träningen, blir lätt som du skrev lätt enformigt annars. Träning ska vara roligt, annars får man byta spoert eller börja läsa böcker ist hehe



Man ska unna sig ibland, jag käkade tårta osv idag!



Kvarg kan du läsa om här: http://danielsquotidiano.blogg.se/2010/july/kvarg-faq.html



Finns på lidl och ja blandar det med Funlight + lite vatten för och få smak på det samt inte höjja kcal något spec!



Mvh Daniel

2011-05-05 @ 13:01:17
#6: daniel

Jonas: Tackar!!! Aaah stämmer de, men vissa tror bara för dom fyller år så ska pappa betala den senaste Gasp linnen så dom ökar 25+kg i bänken pga av dyra märkes linnet :P haha



Mvh Daniel

2011-05-05 @ 13:02:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: