danielsquotidiano

2011-05-13
07:59:18

FREDAGEN den 13 Maj
Gomörra pojkar & flickor!!!!!

Som sagt idag är det oturs dagen denn 13, så ni får passa er att det inte händer er något :P

Igår gjorde jag KALIPER mätning av en utbildad kille inom kost/träning/PT osv, trevlig kille o snacka med o bolla lite idéer med. Spec ang mina tankar om "bulken" te hösten, den lät bra i hans öron! Ligga på samma höga protein mängd som under dieten MEN styra kcal med kollisar, mera under träningdagarna mindre under vilan (Mindre är bara av kollisarna under vilo dagarna) Synd killen inte är istan oftare bara!

Iaf till resultatet:

Gjorde mätning INNAN jag började med dieten/deff, sen en efter lite mera än 8 veckor


3 Mars 2011

  • 92,5kg vikt
  • 15,4% kroppsfett
  • 14,2kg "fettdel"
12 Maj 2011

  • 86,7Kg
  • 11,5% kroppsfett
  • 9,9kg "fettdel"
Så har minskat 5,8kg i vikt (Denna mättning var gjord senare på dagen, så det är inte morgonvikt)
Minskat 3,9% fett% på kroppen.
Minskat 4,3kg fettdel


Så jag ligger på 11,5%, det är hyffsad siffra på min vikt, MEN nästa år samma tid ungefär så blir det under 10% och över 90kg i vikt. Då kommer ja se sinnessjuk ut i kroppen :D (Är ett mål jag satt upp, efter igår)

Mellan tummen o pekfingret så är allt mellan 12-20% normal byggd i sverige, men närmare 12% desto mera tränad än normal :) Så under 12% så är man hyffsad tränad (Om man inte är bara smal då) :P

Även stefan, killen som dingla i chinsräcket på en bild för några dagar sen mätte sig, han låg på 10,5% på en vikt av 73,9kg. (Han är bara 172cm lång, tänkte om ni reagerar på vikten). Så det är jävligt bra jobbat av han!!!

Så nu har ALLA svart på vitt att JAG har koll på kost biten, känns riktigt undebart att man lyckas med ett projekt i livet. Kan nog säga att det är första gången ja känner mig stolt över vad jag har gjort/lyckas med i livet/träningen..

Bara PW under hela dieten, styrde allt med kosten som sagt.. Är ett grymt tips ifrån mig! Kör 45min morgon innan frukosten, sen blir det promenader dit jag ska bara.

Annars igår var det mage/underarmar, rullar bakom ryggen med rakstång  för underarmarträning på 50kg nu. SÅ det tar sig där också :)

Ordnade även så det funkar o kolla film genom ps3 i sovrummet, gött o kunna slappa te en shyst P-Rulle innan man somnar :D

Idag är det axlar/baksida på gymmet! Mitt älsklingpass verkligen, spec när ja börjar bli riktigt bra i mina axlar ifrån skador. Tackar baksida träningen för det!!

Så ska ja lägga in 2st tunga hantel övningar på baksida från och med idag.
Stående lutande  hantelpress åt sidan samt liggande på bänk hantelpress åt sidan och klassikern bakvänd pecdeck

Varför ja ska börja köra 2 liknade övningar är att den liggande blir mera strikt än det stående, men den stående kan du mosa mera vikt, så dom kompleterar varandra grymt bra.

Nu ska det byggas baksida-axlar, blir grymbred bakåt när du fått former på baksida, spec om du får in ett par breda vingar också :D

Sen har ja tackat ja till extra lektion i matte i dag, känns som ett bra val av mig. Vill verkligen ta tag i skolan o livet samt  sköta mig!!

Träna hårt pojkar & flickor!!!!!!

Lite bilder mest gamla jag hittat på datorn/mobil.

Lite underarm bild på den nya tatto och lite vener

Tagit idag 13Maj

Rund o jämt lite högre % där, hittade bilden på mobilen, kör vänstra armvecket där.

Skrapar lotter och är min egna värld som vanligt haha

Måste köpa mera skjortor och anv, blir så snyggt när man rullar upp armarna sen!!

Fan va smal ja var förra året (2010-juni), fan inte en muskel någonstans :P

Grym snygg frisyr de där, samt färgen.. Är snygg med fläckar så där :) <3

Fin bild (Snodd ifrån nätet)















Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: