danielsquotidiano

2011-05-07
08:30:28

7 Maj
Guten Morgen!!!

Igår så tog jag det sista i min lägnehet, skurade golven så den ser ut som ny o luktar gött nu :D. Alltså dom som jobbar som städare osv borde ha världens creds, för  ja städade kanske 20min och fick seriöst pump i ryggen samt underarmarna. Så vilket jävla tungt samt skit jobb dom har, men pengar måste tjännas på bra eller dåliga vis!

Finns ett bra ordspråk på pengar.

Alla sätt att tjäna pengar är bra, utom dom dåliga (Dom dåliga är när polisen knackar på)

Annars igår så vart det axelpass med 4:a på 65kg i militärpress i sista set, gillar att ja har ganska bra tryck genom hela seten utan o tappa spec i reps eller Kg.

Kör OFTAST 1set lite lättare så mosar ja på 2-3set nu, men sen under bulken i höst då är det bara vröltungt rakt igenom med olika veckor med olika reps. Tung vecka (1-3reps) lätt vecka (6-8reps) medel tung vecka (3-6reps) OSV

Tränade baksida axlar med Stefan S det var roligt o köra lite  pass med han! körde lite extra set på stående framåtlutad hantel sido lyft (Tar så underbart baksida samt mitten av ryggen högt upp mot baksida (Lägger upp en bild på övningen ja hittade på google) Tycker ALLA aka lägga in den på baksida axelpassen, bygger extremt bra.

Tog lite bilder på vad jag käkade te lunch igår, bara för man dietar/deff så kan man äta gött :)

Idag vart de en sedvanlig PW innan frukosten, var skönt ute med luvtröja samt så på helgerna så är det inge stress på folk som ska knega osv.

Käkar jag 500g kvarg och väntar på klockan ska gå, för klocka 12 ska vi åka över till säffle och kolla på Johan E när han tävlar i styrkelyft, ska bli så grymt o kolla på!!

Annars idag så blir det grilla hos marias pappa och INGEN träningen i dag eller imorgon :)

Lite tankesätt ang PW samt träning i allmänhet.

PW innan frukosten har hjälpt mig grymt mycke o få en bra start på dagen samt så har ja lärt mig att ta ansvar över att det måste göras även i regnt/snö/sol. Förr i tiden ar ja DUKTIG på att bara skjuta saker åt sidan som skulle göras, och gör man det i tex träning så ska man nog se över om det är verkligen det man vill satsa på!

MÅSTE lägga ner massor av timmar varje vecka för och få resultat samt hända något med kroppen samt få in träningen i vardagen. När väll träningen finns inbiten i livet så rullar allt på utan att man tänker på SKA ja verkligen köra styrketräningen/träningen i dag, är jou så gött väder o polaren ska grilla. NEJ ja skiter i det istället och grillar o tar några bärs. SÅ FÅR MAN INTE TÄNKA om man verkligen vill satsa, har man det tankesättet att man hela tiden FÅR förhinder o köra ett pass om MAX tar 40minuter om man kör på lite, då är man inte seriös även om man själv tror det!

ALLA kan få in 40 minuter NÅGRA gånger per vecka OM man verkligen VILL, så ta ur tummen ur röven o sluta sug på mammas bröst o lyft skrot/träna/ för i helvette grabbar/flickor.

Skriver EJ bloggen för att jag ja ska visa mig bättre eller skryta om massa saker, som vissa verkar tro ang mig i min stad! Skriver den för att framföra den lilla kunskap jag har och att visa att det går om man vill, så kämpa på i gymmen samt annan träning :)

Lite bilder istället för min trams text :)

Min lunch igår 300g chilli fläskifile med 200g grönsaker


Så snyggt med sjal (Eller vad det heter) Ser alltid lika bitter o sur ut jämt haha

Baksida axlar övningen jag skrev om längre upp i inlägget











Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: