danielsquotidiano

2011-05-18
07:57:00

18Maj
Godmorgon!!

Igår vart det en riktig slappar dag med godis o fet mat osv, så jävla underbart o äta upp sig igen.. Älskar o känna trycket i kroppen samt energi spruta ut genom musklerna och inte tala om vattnet man lägger på sig. Ökat ca 1,5cm över ryggen, biceps runt 1cm (Nästan 40cm i spänt nu, fattas några mm) samt så är ja rikitg hård i kroppen nu men lite mindre konturer/vener då istället.

Ska helt enkel se "normal" ut i kroppen i sommar, så ska de byggas i vinter sen skala av ca 5-8kg te maj nåsta år, då ska det se sinnessjukt ut, Det är mitt mål om ca 12månader.

Köpte 3st linnen men brottar rygg samt 2st skjortor med kortarmat, faktiskt riktigt snygga skjortor och så köpte jag dom på MAXI. Är över 30år då får man HANDLA i vilken butik man vill utan o skämmas haha :D

Idag så tog ja min sedvanliga PW, det var gött som fan o känna solen i ansiktet igen :)

Hände en sak efter halva biten typ, ser en kille i 40års åldern som ja vet vem han är sen förut, stå o leta burkar i soptunorna på stan. Så ja går fram till han o frågar hur det är osv..

Då är det så att han får varken hjälp av soss har ingen bostad. EJ käkat riktig mat på flera dagar. Så ja kände i fickan och som tur var hade jag 40kr där, så ja gav det te han så grabben kunde köpa lite käk!!
(Detta är EJ en utslagen missbrukare, som ni garanterat tänkte att han får skylla sig själv....)

Tänkte vara ärlig om mitt gamla liv för er:

Har personligen varit utan bostad 2 gånger i livet, utslagen av missbruk stora perioder av den tiden samt svinfattig (vissa månader med 0kr inkomst)  i ca 14månader i mitt liv sammanlagt utan egen bostad (Skriven på komunen och fick hämta posten hos soss) MEN jag hade turen att första gången levde min kära mor som hjälpte mig med plats på hennes soffa o käk varje dag, dock missköte jag mig hos henne och kom hem på nätterna som ett vrak efter varit borta i flera nätter (förlåt mamma) Andra gången så fick ja bo hos en person som ställde upp sjukt mycke med allt, fick mig ur skiten ja höll på med osv!!

Detta om MIG var PGA av ett ond spiraltrappa med missbruk av diverse saker, samt så var ja väldigt instabil i skallen på den tiden.

Men nu har ja flickvän ja älskar, börjat plugga, tränar, trivs med livet, har tak över huvdet samt käk varje dag, börjat komma tillbaka till samhället utan o tramsa runt, tackar ALLA i min omgivning för det!!

ALLT går om man bara blickar framåt o kämpar och har 1-2personer som verkligen försöker hjälpa en i rätt rikting
Men man måste också VILJA själv också, jag personligen hoppas att ja är en person som iaf  minst  1 person där ute ser upp till och säger faan vad han har skärpt sig och tagit tag i livet den där daniel!

KAN SÄGA UTAN TRÄNINGEN SÅ HADE JA ALDRIG KOMMIT DIT JAG ÄR NU I LIVET!!!

Detta JAG skriver om mig själv om mitt gamla liv,  skriver jag EJ för ni ska tycka synd eller ja ska få sympati från er! Vill vara ärlig så ni ser att det går med vilja och komma tillbaka till livet.


Nu tillbaka till vanliga bloggen :)

Bröst/Triceps på schemat idag, ska testa liggandes hantel flyes idag (Går ut mot sidan istället för upp som hantelpress, lätt förklarat)

Kört den övningen kanske 2gånger i livet, så tekniken sitter inte alls hehe

Hittade denna övningsvideo när ja sökte på google (fanns massa videos på olika övningar, tror det är stadiums gamla träningfilmer dom hade på sin hemsida förut.

Vissa videos var tvivelaktiga i utörande, men men man ser HUR den ska göras :)
Länk: http://www.youtube.com/watch?v=8O9xod8iU7s

Tar resten av dagen som den kommer, maria är ledig så ja ska vara med henne o mysa <3

Lite bilder av fotografen Maria: Av självälskaren daniel som JAG heter ibland mina "vänner" Skulle även lägga upp bilder på mig själv om ja så skulle bli 117kg fet igen ;)

Tror ryggen har "växt" lite sen ja började käka igen Storlek L på linnet :D EJ spänn kort, lyfter armarna bara (tog kortet för o se hur linnet satt på ryggen hehe)

Vanliga pos med händerna haha, ej spänn där heller (Ta kort i provhytten har ALLA gjort, bara jag som inte skämms för o lägga upp dom på bloggen haha (Tappat lite konturer, men vattnat te mig istället)

Grymt kort med massa speglar :D




Kommentarer:
#1: Stina

Man kan inte göra annat än att supporta sin lokala Dante, tjusigt jobbat av dig, så gött å se, o inspirerande! :))

2011-05-18 @ 08:21:54
#2: Jonas lejonhjärta

När jag skrev ut i min blogg att ja va drogfri blev jag hånad "skulle du va drogfri" haha jo för man väger nog 110 kg när man går på tjack

2011-05-18 @ 09:41:49
#3: Johanna

Hej!

Jo jag vill tipsa dig om en linje i Molkom som heter Friskvårdslinjen. Den är på 1 år och man får bland annat en massageutbildning samt läser om intressanta ämnen som : idrottsmetodik, beteendekunskap samt anatomi & fysiologi. Känns som något som skulle passa dig :) Lägger in länken så kan du kolla själv.

2011-05-18 @ 11:53:36
#4: Daniel

Stina: Tackar!! Glad att folk läser det jag skriver :)



Jonas: Helt jävla sjukt, ska lägga ut en bild på HUR man ser ut när man är igång på skiten.. Lägger upp den i morgon på bloggen.. Du har varit ren längre än jag har varit för fan!!



Johanna: Aaah har pratat med min syo på komvux ang den linjen, verkar riktigt bra och intressant "kurs"!! Dock får nog den bli nästa år pga att ja måste göra klart sista året på grundvux.. Var aldrig i skolan på högstadiet (Ångrar mig sjukt mycke att ja inte plugga förr)



Mvh Daniel

2011-05-18 @ 12:42:13
#5: Julia

Det är riktigt roligt att se din förvandling Daniel, fortsätt kämpa!

2011-05-18 @ 15:08:33
#6: Anonym

Julia: Tackar så mycket, faktiskt jävligt uppskattat och höra det ifrån dig :) Minns ja inte helt fel så tränar du också va, isf Kör hårt tjejen!!



Mvh Daniel

2011-05-18 @ 16:35:36
#7: Helen

Riktigt bra kämpat, och jag kan säga: fan vad han har tagit tag i livet den där Daniel. Bra gjort!

2011-05-18 @ 17:16:02
#8: Julia

Jodå det gör jag allt, men inte lika seriöst som du, bara för att min kropp ska må bra :)

2011-05-19 @ 12:42:14
#9: Daniel

Helen: Tackar så mycke, snällt skrevet av dig :D



Julia: Viktigaste det, att man mår bra av träningen samt tycker det är roligt :)



Mvh Daniel

2011-05-19 @ 12:46:51

Jag är SJUKT IMPONERAD av dig!!!

Det här har du fasen gjort bra och jag vet att mammsen din är stolt över dig där uppe!!



Fortsätt så här du kommer gå långt!!



/Malou

2011-05-20 @ 09:27:04
#11: Daniel

Malou: Tackar vännen!!



Aaah de hoppas jag hon är :)



Mamma tyckte ni var gulliga/snälla grannar när hon bodde där, hon var gött imponerad av eran hund :)



Mvh Daniel

2011-05-20 @ 10:16:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: