danielsquotidiano

2011-04-29
08:23:59

29 April
Morgon läsare!!

Igår  körde vi magpasset samt underarmarna på galaxen, börja kunna mosa på med fina vikt på stackars underarmarna samt så har ja fått bra grepp styrka, kände det när ja kör sidolyft på 40kg ibland uppe på 50kg hantlarna. Inte ens tendens te o tappa greppet runt hanteln :)

Gynnar mig när ja ska i höst börja köra tunga basövningar samt äta upp mig, blir 100kg+ morgonvikt, rund o bulkig samt stark som en ölme dräng ska ja bli!

Lika viktigt o äta "rätt" även om du ska gå upp i vikt, klsassiker är jou denna KAN äta hur mycke som helst utan o gå upp i vikt!! Ööhh, då brukar ja fråga VAD äter du då.

Ja det blir 2 skivor skogaholms limpa te frukost med mjölk, sen pizza och lite chips te kvällen o 2 liter cola.


Fan min förra katt oscar äter mer än er för f*n, SÅ gör OM gör RÄTT :D

Idag drog ja min PW o såg ungefär samma personer, lite roligt att dom småler när ja kommer studsande förbi med mina svajjande armar, jag har verkligen världens fulaste gångstil haha

Sen ska ja hjälpa pappa o köpa lite nya tshirtar osv, samt handla lite halva priset kött på COOP, skit bra för mig som äter kött som en tok.

Sen till mitt problem med att kroppen går på låg varv o känns tung o seg, har jag och kille ja brukar maila med diskuterat fram en lösning (Klockren kille som tränat+kost i 12år+)

Kommer öka kcal intagt med ca 500kcal DEN ökningen kommer bestå av  400kcal protein (ca 100g protein) och ca 30kcal kollisar (ca 7,5g kollisar) ca 70kcal (ca fet 8,75g fet)

Lätt förklarat, ökar proteinintaget te ännu högre, ligger redan närmare 250-300g per dag blir i kcal ca (1000kcal-1200kcal) + detta nu då, VARFÖR tänker ni, spar muskler samt så anser jag att preotein är byggstenen i kroppen OSV (vissa tänker annat, tur vi inte är lika)

1-2g protein per kropp kg räcker gott o väll, men ja vill testa saker.


Så när ja ökar intaget så ändrar ja inge i cardio eller annan förbränning, så att min kcal intag kommer bli högre samt så kommer ja tappa mindre kg/fet, tippar på att jag kommer hamna  500kcal- i veckan efter kcal-ökningen (0,5kg) Kommer ge kroppen nytändning samt så kommer det rassla te med vikter på gymmet så jag får lite posstitiv placebo effekt i skallen också :)

O.B.S Detta är bara ca siffror, så sjukt kommer ja aldrig bli så ja gör om en sak/måltid för det bleve fel på några gram, lite distans måste det finnas.

Ännu lättare förklarat: ca 2600-2800kcal om dagen efter höjning nu , EJ räknat bort något förbränings kcal då. (Högt protein.mindre fet samt lite kollisar består min kost av L.C.H.P)

*Detta funkar bra för mig, kanske inte alls funkar bra på andra personer. VIKTIGASTE man ska göra det är o hitta sin kcal balans, alltså där varken kroppen går ner eller upp, då är det simpelt och gå UPP eller gå NER i vikt med kosten med att bara räkna och väga maten*

Hoppas ni förstår iaf, försökte förklara så gott ja kan iaf :) Fetmarkerade är det viktiga i meningarna iaf

Inte så mycke bilder idag, men någon iaf :)

Kokta ägg som ja kan äta som mellanmål eller när ja bara blir sugen samt "lite" kvarg
Så ser det ut dagligen i marias & Daniel kylskåp


Haha jag juni 209, hur fan såg ja ut!!
Jag för 13 månader sen

Info:

2009 juni

  • Vikt 117kg morgonvikt
  • Midjemått största stället 119cm
  • Stl 40 i jeans
  • Började läsa på ang kost/träning
2011 April/Maj
  • Vikt 85kg morgonvikt
  • Midjemått största stället 89cm
  • Bättre påläst om kost/träning (MEN har mycke kvar,samt så kommer man aldrig lära sig allt)
Ca 2 år har ja tappat
  • 32kg kroppsvikt (Mycke kroppsfet % hade 15% när ja vägde 92kg morgonvikt för 6 veckor och 5 dagar sen , ska mäta mig snart)
  • Tappat 30cm i midje mått (Har 1st bristning på vänster sida)
Allt går om man kämpar samt ger sig fan på det ska gå!! träningspsykologi är bra o läsa.
Tips på tex en sida som kan läsa hur man ska tänka osv (Finns andra sidor också, tog en jag läst själv)

Länk: http://www.pompe.nu/psykologi/intro.htm

Länk till en lättförklarad sida ang kalori samt så kan man söka efter kcal i kost.
Länk: http://www.kalorit.se/
Allt jag skriver är tagit själv ur skallen på mig, har ja tagit eller lånat text så länkar ja ALLTID med källan. (Så det kan självklart finnas fel i mina texter ang saker)

ursäkta för långa inläggen ibland hehe











Kommentarer:
#1: Jessica

Du är grym dante! Gött å se när folk står på sig å tror på sig själva, speciellt i Kristinehamn! Kan tänka mig att du har motiverat sjukt många redan nu :) take care!

2011-05-02 @ 10:02:08
#2: Daniel

Jessica: Aaha mycke ful blickar på gymmet och bland folk är det tissel o tassel ang mig, MEN jag är van o stå ut med skit :D



Tackar!!!



Mvh Daniel

2011-05-02 @ 12:09:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: