danielsquotidiano

2010-07-23
19:30:26

23 juli (kvälls inlägg)
Efter ja tränat så tog ja en snabb dusch och drog till cissi som klipper på frisören som ligger vid café paus.
Hon är rikitgt duktig på och klippa, så det var värt o vänta ca 1 1/2 timme.

Var tvungen och ta en 2,5km jogg tur på asfalt förut och testa dom nya skorna, var som dag och natt mot dom gamla ja hade som egentligen är ett par innebandy/hanbolls skor haha.

Tog mig Ca 13 minuter och averka 2,5km men vilken sjuk skillnad mot löparband, så jag ska börja med 1km joggning powerwalk 500m Osv tills ja är uppe i 3 km några gånger i veckan. (Då pratar ja utomhus samt asfalt)
Kommer fortfarande köra intervall på löparbandet också.

Gjorde i ordning hyffsat nyttig men lite festlig mat till middag idag, skriver ner recepten längre ner.

Kvällen kommer bestå av med mys samt film med älsklingen, känns SKIT jobbigt att hon ska åka.
För ja har egentligen inte så många och umgås med! lite konstigt, men sant tyvärr

Receptet på maten samt bild.

Färsk potatis som man låter skalen sitta kvar på, man bara tvättar av dom.
Skär upp varje potatis i 3 bitar och lägger bitarna på en ungsform, kryddar med salt,grillkrydda,svartpeppar,vitpeppar
Sen in i ugenen som man har värmt upp till 225grader i Ca 25 min beroende på storlek på potatisen.

Steker upp lövbiff på hög värme (jag anv värme 4) cirka 1 min på varje sida så är dom klara sen.
Skör upp grönsaker

Måltiden (KLAR på bordet)  är Ca 105kcal för 100g potatis - Ca 119kcal för 100g lövbiff  Ca 32kcal för 200g grönsaker= 256kcal

Allt är stekt utan smör eller olja

Är väldig god för det låga kcal!!

Bild på måltiden



Ha en bra kväll!!

"Jag äter kött i protest mot att veganerna äter upp djurens mat."








Kommentar:
#1: Tim

ja klipper för 100 utan väntetid ;)

2010-07-24 @ 15:40:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: