danielsquotidiano

2011-04-23
08:28:33

23 April
God Morgon i solen :D


Igår så vart det Mcpremiären med maria samt min pappa, det var många många år sedan han och jag hittade på något tyvärr. Men som sagt aldrig försent och ändra på det!

Iaf så var det GRYMT många mc iaf, spec en hoj fastnade jag för. Det var en lååg jävla sak med sveriges största bakhjul samt turbo o skit MANLIGT värre när han gasade förbi netto och det tokspann bara för han på torr asfalt haha!!!

Sen efter det vart det badhuset för axlar, men får ingen ordning på träningen där PGA att sakerna är nya för mig i maskiner samt så tar allt tid o lära sig igen och så är man inbiten på sina baksida axlar övningar i tex cablecross, pecdec osv. Försöker iaf köra 4 övningar isolerade övningar för baksida axlar.

Varför ja kör så många på baksida tänker ni, för man får man baksida på andra övningar tex rodd osv. MEN då kommer problemet att du anv så många andra muskler i ryggen på tex rodd så man isolerar inte baksida, dock får du med dom lite i dom övningarna men inte i den mängden ja/flesta behöver för och inte skada axlarna pga av framroterade axlar man oftast får när man kör bänk/hantepress /framsida axel övningar.

Så KÖR minst 3 ISOLERADE baksida axelövningar per axelpass, det kommer ni tacka mig för.

Självklart ska man bygga axlar även framåt/bakåt/utåt


Lägger in länk på 3 bra GRUNDövningar så är det bara lägga till 2 baksida till tex omvänd pec dec och liggande cablecross med kryssdrag, Finns många varianter.

Samt så lägger ja in en länk med bilder på lite baksida/framsida övningar som är LÄTTA o göra rätt på.

  • Jag kör OFTAST på framsida: halvbreda militärpressar samt stående framåtlyft med smalt grepp med  fristång
  • Jag kör OFTAST på Baksida: Omvänd pec dec, framåtlutande sidolyft hantlar och cablecross kryssdrag stående & liggande.
  • Men ändras från pass te pass, hade GRYMT problem med axlarna förr i tiden..
(Min syn på träning ang axlar rätt/fel, bedöm själv)

Slut tjatat om axlar :)

Var ute i solen hela dagen i går, så man har fått lite färg hehe

Grillade även på kvällen hos maria syster, det var trevligt samt gött med kyckling!!

Idag blir det 50år kalas för marias pappa fyller tonåringen igen, dock ska ja vara nykter o städad :P
Samt så ska vi bjudna på påsklunch senare idag.

Ingen träningen idag/söndag men tog PW i morse, samt så blir det en promenad te sen.

Skönt det känns att ja kan sitta ner i lugn o ro skriva långa inlägg samt lägga lite energi på dom, detta är PGA av consertan. Jävligt synd ja inte fick den medicinen för flera år sedan!!

Marias syster unge samt trötta ja


Andreas boxnings galan igår, du var duktig!!


Fin bild på maria, dock fattas halva jag haha



Länkar:

http://www.toppaformen.se/sidor/axlar_maskin.htm

http://www.kroppsnytt.se/stora_axlar.htm

Grym matblogg ja hittade på google :D

http://dchef666.blogspot.com/















Kommentarer:
#1: Jonas

Hallå Daniel!!!!



Verkligen kul att du gillar min blogg, speciellt eftersom du är en byggare och tänker på vad du äter!!

Uppskattar verkligen att du länkar bloggen på din sida så är det något du tycker saknas eller om du har några tipps och idéer så kom gärna med förslag!

Och jag lovar det kommer mera detta är bara början så glöm inte att hålla ett öga på sidan för jag lägger upp nya rätter hela tiden!



MVH

Jonas

2011-04-28 @ 22:55:32
#2: Daniel

Hej jonas!



Klart man lägger upp en klockren sida ang kost, spec en sida där det står svart o vitt på kcal osv.. FINA rätter Kör hårt!!

också :)



Mvh Daniel

2011-04-29 @ 07:01:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: