danielsquotidiano

2012-03-31
16:35:30

31 Mars
Hej!

Tänkte bara skriva ner en text som ja lyssnar ofta i dagen blogg, har inga o skriva som har hänt ändå så! Nya tag i april!!!

Fronda - Stänger ridån

Har du vaknat och undrar vad du gör här?
Vad är meningen med din existens i denna värld?

Vänner tar slut, kärleken tar slut,
och tålamoden minskar efter varje beslut.

Problemen är kvar dom finns där hela tiden,
ni pratar om döden som om de skulle vara negativt men,

människor fantiserar om det paradiset,
dit man kommer när man checkar ut från det här livet,
något man inbillar sig för att överleva dagen,
alla hoppas på något bättre för att skära ner på kraven.

Är de rätt? säg mig vad är fel.
jag är inte ens en pusselbit i livets stora spel

Men jag förstår att sanningen måste bli naken,
barn är en biljett för att stabilisera äktenskapet.

Vissa väljer fel väg men vem är jag att dömma,
dom vill ju helst sitta ostörda i sin lilla bubbla.






Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: