danielsquotidiano

2011-05-04
08:20:31

4 Maj
Godmorgon pojkar & flickor!

Igår var nog den segaste/tröttaste dag ja vart med om, dock handlade tröttheten om tatto och den sena natten dagen innan. Även gym passet gick segt som f*n, men mosa på med fullt magasin i bensparken iaf (låter tuffare än det är i vikter, är inte så tungt hehe)

Så update ja min xperia igår, så gjorde jag som man skulle med säkerhetskopering på allt i telefonen, men när ja lägger in koperingen igen så är inte kalender notiserna med. SÅ jag har ingen aning om alla mina möten o allt annat jag ska göra, så det blir intressant!!

Svettades så mycke inatt så att när ja vände kudden så hade jag svettas igonom hela kudden haha, Bara o kasta ner kudden på golven o tjuvlåna marias kudde  ist :P

Idag känner jag mig betydligt piggare i kroppen, drog en PW i vår värmen på 0,2grader!! var både vinter jackor samt mössor & vantar ja såg folk hade på sig. Själv kör man tröja o träningsjacka, blir så varm ändå efter några 100m samt så har medelhastighet mellan 9-9,6km/h när ja PW så ingen risk att ja inte får upp värmen då.

Iaf så är det bröst & triceps på gymmet idag, ska lägga in 3 tunga bröstövningar för ja släppar efter med brösten mot axlar osv. (Kör bara 2 övningar framsida axlar) För dagen kör ja hantelpress med extrem liten lutning, Smithmaskin med bra lutning o cablecross drag underifrån mot näsan sittande på knä (Har ingen namn på den övningen)

MEN ska köra hantelpress, smithmaskin samt så lägger jag till klassiska bänkpressen igen, hållt upp pga att det låser sig konstigt i bröstkorgen i botten läget. Men nu är ja inte lika stel längre :)

Blir lättare vikter i bänkpressen för nu vill ja verkligen få in tekniken med svanka så jag håller bak axlarna och trycka ihop skulderbladen mot bänken sen lyfter i en båge bakåt samt hålla i armbågarna mera mot kroppen. Inte som ja gör nu, ligger som en död säl i sängen typ

Annars idag så är det skola samt så blir det som vanligt sitta o glo på film eller läsa lite på datorn, ALLT folk gör ingeting känns det som, eller så gör dom det utan mig :( Ska troligtvis gå te bibloteket o låna en bok iaf.. Skönt o slappna av och läsa lite :)

Denna bok ska ja kolla efter om inte den finns så lär jag hitta något annat hehe
(Gillar självbiografi böcker samt böcker som handlar om tex svensk maffia och såna genre)

Frank:
Sanningen om lögnerna
Länk: http://www.bokia.se/search/?q=frank+sanningen+om+l%C3%B6gnerna


Mitt tränings schema för tillfället

Vice verse på övningarna varannan vecka då

Mån:Rygg/Biceps
Tis:Ben/Mage (Tung mage)
Ons:Bröst/Triceps
Tors:Underarmar/Mage (Lätt mage)
Fre:Axlar/Baksida Axlar
Lör:Vila
Sön:Vila


3 Set per övning med 6st Reps och 3st övningar PER muskel EJ till fail på övningarna men såpass tung så att sista reps är riktigt tung i varje set.
Men 5 övningar på magen (3 raka övningar & 2 sido övningar, tagit upp det i tidagre inlägg OM varför ja gör så)

PW Varje morgon 45-50min

Lite bilder och inte bara massa trälig text :D

Min lunch igår 400g kycklingfärs som är gjort i ugnen med lite ost på, med 200g grönsaker till :)

Lite bättre bild på tatto, hur den ser ut på insidan av armen.
Ska gå in nästan te armhålan när den är klar

Börjar "randen" titta fram mellan bröstkorgen och naveln. Även på ospänt läge :P
MEN ska öka kcal snart samt så skiter ja om ja inte har rutor osv i sommar.
Är så kallt i vattnet i sverige så jag behöver högre fett %  innan bad säsongen haha

Fult jävla kort på mig!! Men ska börja anv sjal (heter det så) i sommar,
är grymt snyggt!
Har några andra i annat  material och färger också.











Kommentarer:
#1: Therese

Har du inte börjat läsa boken du fick låna av mig? Mia Törnbloms? Gör de!! :)

2011-05-04 @ 08:39:10
#2: Daniel

Just fan!!



Den ligger hos mig, ska hämta den idag. Tack att du påminde mig strid :D



Mvh Daniel

2011-05-04 @ 09:05:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: