danielsquotidiano

2010-07-31
15:45:26

31 juli RECEPT och vardag
Socker kaka (Lite nyttigare)


*3 st ägg
*2 dl strösocker
*2 tsk vaniljsocker
*2 tsk bakpulver
*75 g Kvarg
*3 dl Havregryn (Körde det i mixern först)

Gör så här:

Smörj och bröa en hålform, lite större än 1,5 liter. Sätt ugnen på 175°C.

 

Vispa ägg och socker vitt och pösigt med elvisp.

 

Tillsätt vaniljsocker och bakpulver. Vispa ihop med elvisp.

 

Tillsätt Havregrynet och kör försiktigt med elvispen.

 

Tillsätt Kvarg (Blir det för tjock smet tillsätt lite varmt vatten)

 

Grädda i nedre delen av ugnen i 175°C, ca 45-60 minuter. (Ta en gaffel o stick ner i socker kakan, så ser du om den är klar)


(Har tagit ett klart recept och tillsatt mina ingredienser pga av att ja ska slippa skriva ner hur man gör osv)


Lite om dagen idag!!

Var med linnea till galaxen och lärde henne lite maskiner och bänkpress Osv, sen powerwalk ja 20 minuter på bandet samt försökte lära mig och hoppa hopprepp. Var inte så duktig på det, men ska skaffa mig ett och lära mig, grym uppvärming innan passen!!

 

Åker strax till skövde med linnea, ska bli skönt och komma iväg och vi hade TUR med vädret. Hoppas på lite snygga bilder från dagens konsert.

 

Sockerkakan

God som f*n vart den, och den sitter till och med ihop :D

 

Ha en bra dag mina vänner!!!!

 

 

 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: