danielsquotidiano

2010-07-13
07:18:32

13 juli
Godmorgon!

Sov dåligt inatt, så det var väldigt segt och gå upp klockan 05:30.
Men drog upp mig och drack en EAA och snurrade på mig mina gula löparskor och gav mig ut i det kvala vädret i 35 min

Får hoppas att de där med sömnen var en bara tillfällighet, har haft under perioder i mitt liv svårt o sova på nätterna.

Knät känns nästan 100 igen! så ja kör på med intevall träningen samt morgon promenaderna som vanligt.
Tur att de bara var en liten typ vrickning i knät.

Fått lite frågor på gymmet ang hur många Kcal man ska äta för och gå ner 1kg eller gå upp 1kg.

För och gå ner 1kg:
Så ska man förbränna Ca 7000kcal, kan lätt förklaras med att du ligger på kaloriunderskott på 1000kcal om DAGEN så går du ner cirka 1kg i veckan, dock inge och rekomendera om du vill spara lite muskler Osv.
500kcal underskott skulle ja hellre rekomdera, blir Ca 0,5kg i veckan det.

För gå upp 1kg: Så är det det samma som och gå ner fast tvärt imot,du ska komma över Ca 7000kcal överskott.
Så ligger du på 1000kcal överskott varje DAG så går man upp Ca 1kg i veckan.

På schemat idag


*Dra med boken och lägga mig i skärgården om vädret tillåter
*Köra intervall
*Träna ben
Som ni märker ni som läser så händer det inge spännande i mitt liv längre hehe.

Ha en bra dag Pojkar & Flickor



Kommentarer:
#1: ToBig

Ett fantastiskt liv kan va bra mycket bättre än ett spännande liv.

2010-07-13 @ 15:56:15
#2: GUD

jag ska bygga upp lite grund kondition sen kan vi ta några lättare jogging pass du o jag röva min

2010-07-13 @ 17:41:43
#3: erica

spännande??...jetski ä ju inte så spännade kanske men skoj ...bli med ngn dag om du har tid :)...nu har du ju fått lite större muskler så du orkar lite mer.

2010-07-13 @ 22:14:50
#4: Daniel

ToBig: Ja de stämmer nog, man ska vara glad så länge man har hälsan kvar!



Gud: Bara såga te så gör vi det, börjar lite mjukt med 2,5 km bara.



Eriva hehe ja det är väll så :D kan följa med o köra lite någon dag. Kul o testa igen.



Tack för kommentarerna!

2010-07-14 @ 04:57:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: